Потребуєте допомоги?Зв’яжіться з нами

Роз’яснення щодо процедури оформлення закордонного біометричного паспорта для громадян України

З 11 червня 2017 року українці отримали право їздити без віз до 30 країн Європи.

Це значить, що громадяни України зможуть подорожувати до цих країн без необхідності отримання в’їзної візи держави призначення.

Але, обов’язковою умовою такої подорожі є наявність у громадянина України, незалежно від його віку, біометричного паспорту для виїзду за кордон (далі – закордонний біометричний паспорт).

Порядок оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсним та знищення паспорта громадянина України для виїзду за кордон, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 7 травня 2014 р. № 152 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2016 р. № 1001).

Згідно з цим порядком для оформлення закордонного біометричного паспорта громадянин України подає, серед інших документів, паспорт громадянина України.

Після прийняття до розгляду заяви-анкети та доданих до неї документів працівник Державної міграційної служби (далі – ДМС) здійснює заходи з ідентифікації особи, на ім’я якої оформляється закордонний біометричний паспорт, а також встановлення факту належності її до громадянства України.

Така ідентифікація особи здійснюється щодо всіх без виключення громадян України, які звертаються за оформленням закордонного біометричного паспорту.

Ідентифікація особи здійснюється, зокрема, за даними, що містяться в картотеках територіального підрозділу ДМС, який видавав паспорт громадянина України.

Через окупацію АР Крим і збройний конфлікт на території окремих районів Донецької і Луганської областей (далі – ОРДЛО) картотеки з інформацією про особу і виданий їй паспорт (по яким цю особу можна ідентифікувати) залишились в приміщеннях відділів ДМС на окупованих і непідконтрольних територіях, а відповідно органи влади України не мають доступу до таких територій і не можуть ідентифікувати особу за стандартною процедурою для видачі їй закордонного біометричного паспорту.

Таким чином, якщо паспорт громадянина України видавався Вам на території АР Крим, ОРДЛО, які зараз є тимчасово окупованими/непідконтрольними, навіть якщо ВИ потім переїхали проживати в інші регіони України і не є внутрішньо переміщеною особою, то інформація про видачу Вам паспорта громадянина України, яка дає змогу органам ДМС ідентифікувати Вашу особу і видати Вам закордонний біометричний паспорт, все одно залишилась в картотеках на території АР Крим, ОРДЛО, які зараз є тимчасово окупованими/непідконтрольними і до неї наразі немає доступу.

В такому випадку для ідентифікації особи працівники ДМС надсилають запити, зокрема, до МВС, Національної поліції, Мін’юсту, органів ДФС тощо для отримання інформації з наявних державних та єдиних реєстрів, інформаційних баз, картотек, у тому числі фотозображення особи, яка дасть змогу ідентифікувати особу. В процесі перевірки береться до уваги вся інформація, яку повідомив заявник.

Ця процедура займає більше часу, ніж стандартна ідентифікація осіб, дані про паспорти яких знаходяться на підконтрольній території, і відповідно вимагає подачі особою додаткових документів, які допоможуть її швидше ідентифікувати.

Тому, громадянам України, які отримували паспорти громадян України на територіях, які зараз є тимчасово окупованими/непідконтрольними, рекомендується під час подання документів для оформлення закордонного біометричного паспорту надати будь-які додаткові документи, що містять фотозображення і сприятимуть ідентифікації особи заявника, НАПРИКЛАД:

  • небіометричний закордонний паспорт;
  • дипломатичний паспорт України;
  • службовий паспорт України;
  • посвідчення особи моряка;
  • посвідчення члена екіпажу;
  • посвідчення особи на повернення в Україну;
  • посвідчення водія;
  • військовий квиток;
  • пенсійне посвідчення;
  • пільгове посвідчення;
  • перепустку на роботу.

За відсутності документів, що містять фотозображення Ви можете надати:

  • свідоцтво про народження;
  • свідоцтво про шлюб;
  • свідоцтво про розірвання шлюбу;
  • дипломи про закінчення ВНЗ;
  • інші документи.

Таким чином, подання громадянином України будь-яких додаткових документів, зокрема з власним фотозображенням, дозволить пришвидшити процедуру його ідентифікації, уникнути непередбачуваних затримок при оформленні паспортних документів.

Зазвичай, заявника можна зі 100% вірогідністю ідентифікувати, якщо він вже оформлював закордонний паспорт, починаючи від 2015 року, або паспорт громадянина України нового зразка (у вигляді ID-картки), починаючи з 2016 року, і його персональні дані внесені до Єдиного державного демографічного реєстру. Подання додаткових документів у такому випадку, як правило, непотрібне.

Передбачається, що по мірі інформаційного наповнення Єдиного державного демографічного реєстру та відмови від ведення паперових картотек, ідентифікація заявників здійснюватиметься повністю в автоматичному режимі, що усуне необхідність подання будь-яких додаткових документів, дозволить значно пришвидшити процес документування громадян України.

Австрія, Бельгія, Болгарія, Греція, Данія, Естонія, Ісландія, Іспанія, Італія, Республіка Кіпр, Латвія, Литва, Ліхтенштейн, Люксембург, Мальта, Нідерланди, Німеччина, Норвегія, Польща, Португалія, Румунія, Словаччина, Словенія, Угорщина, Фінляндія, Франція, Хорватія, Чехія, Швейцарія, Швеція, Андорра, Сан-Марино, Ватикан, Монако.

під час підготовки цього матеріалу була використана інформація, розміщена на офіційному сайті державного підприємства “Документ”, доступна за посиланням https://pasport.org.ua/poslugi/zakordonnij-pasport (дата доступу: 26 червня 2017 року).

Comments are closed.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial