Представники Ощадбанку розповіли про обслуговування ВПО

13 липня 2016

Фінустанову представляли Москаленко В.М., директор департаменту електронної комерції та платіжних систем, та Тітова Ярослава, заступник начальника управління зв’язків з громадськістю та ЗМІ. Картки-посвідчення для пенсіонерів-ВПО Представники Ощадбанку повідомили, що виготовлення та обмін карток на пенсійні посвідчення має здійснюватись поступово з 1 серпня цього року. При цьому ВПО мають в першу чергу звернутись до управління ПФУ щодо видачі нової картки-посвідчення. В управлінні ПФУ після прийняття такої заяви мають повідомити, коли картку-посвідчення можна отримати у відділенні Ощадбанку. Ощадбанком підготовлено роз’яснення щодо порядку видачі та обміну карток-посвідчень для відділень банку, які будуть розповсюджені. ВПО зможуть розрахуватись картками в будь-якому магазині, однак отримати кошти тільки у відділеннях Ощадбанку. На сайті за посиланням є оголошення щодо зміни тарифів для отримання щомісячної адресної допомоги та пенсійних виплат. Тариф має назву “Східний”, але назву наразі змінюють. Юристи неурядових організацій звернулись до представників Ощадбанку із проханням про розміщення зрозумілої інформації про діючі тарифи для ВПО на офіційному сайті установи. ВПО, які не можуть самостійно звернутись до Ощадбанку через стан здоров’я, за постановою 167 можуть отримати картку-посвідчення та пройти ідентифікацію не виходячи з дому. При цьому ВПО не мають платити за таку послугу. Однак в Ощадбанку немає чіткого розуміння як це має реалізовуватись, Національний банк України не має інструкцій щодо порядку здійснення таких процедур. Тому Ощадбанком відправлено запит до НБУ з пропозиціями щодо порядку видачі карток таким особам та відповідно до отриманих роз’яснень будуть виконувати цю норму постанови КМУ №167. Ідентифікаця ВПО Актуальним є питання ідентифікації протягом 6 місяців, а через 12 місяців – раз на рік, оскільки ВПО мають отримати чіткі інструкції, яким чином та коли вона здійснюватиметься, наслідки не проходження ідентифікації. Це можливо робити, наприклад, шляхом надсилання банком смс-повідомлень. Однак наразі це тільки один із варіантів, що розглядаються. Представники Ощадбанку повідомили, що в разі непроходження особою ідентифікації відповідно до постанови КМУ 167, людині надішлють відповідне повідомлення з роз’ясненнями щодо подальших дій. В разі втрати картки-посвідчення можливий її перевипуск, однак він здійснюється за плату відповідно до тарифування. Відповідно до опублікованої на сайті Ощадбанку інформації про умови тарифу “Східний”, за перевипуск картки для виплати щомісячної адресної допомоги плата складає 15 грн., пенсій – 20 грн. Черги переселенців Під час зустрічі представники Ощадбанку повідомили, що в Україні функціонує 4000 відділень Ощадбанку, працює 30 000 співробітників банку. При цьому, як було зазначено, кількість відділень в Донецькій та Луганській областях збільшено, кількість додатково відкритих відділень уточнюється. Обговорювались питання вирішення проблем, пов’язаних з чергами ВПО у відділеннях банку. Ощадбанк не в змозі самостійно забезпечити основні потреби людей, які чекають в чергах під час отримання банківських послуг (вода, стільці, туалет тощо), та відкритий до співпраці з міжнародними організаціями, які готові взяти участь у вирішенні цих питань. Інші роз’яснення В Ощадбанку є роз’яснення для ВПО, які користуються послугами інших банків та роз’яснення для ВПО пенсіонерів щодо порядку отримання карток-посвідчень за посиланням (оновлені роз’яснення в додатку). Також представниками Ощадбанку повідомлено, що на сьогоднішній день вже укладено угоду з Укрпоштою, передбачену пунктом 3 постанова КМУ 637 щодо організації доставки коштів для здійснення виплати пенсій внутрішньо переміщеним особам за їх фактичним місцем перебування. Наразі опрацьовуються деталі роботи за вказаною угодою. Щодо окремих інструкцій від НБУ по порядку обслуговування Ощадбанком ВПО: таких інструкцій досі не було за інформацією Ощадбанку, обговорення окремих питань відбувалось на сумісних зустрічах Ощадбанка та НБУ. Наразі Ощадбанк очікує на відповідь від НБУ по порядку обслуговування осіб, які не можуть самостійно звернутись в банк. Щодо відкриття рахунків за місцем реєстрації як ВПО: як зазначено в постановах №167 та №367 – призначення та продовження виплат ВПО відбувається за місцем їх взяття на облік ВПО. Тому відкриття рахунків і обслуговування також здійснюється за місцем проживання.[boc_img_gallery columns="2" fixed_size="yes" img_hover_effect="2" image_ids="3671,3670"]